Projekt huviringi aegade paigutamisest PSHG-s

Teema: Koolisiseste huviringi aegade paigutamine ilma kattumisteta

Eesmärk: Saada paigutada koolisiseste huviringide ajad nii, et õpilased, kes seal käivad ei pea valima kumba tahavad minna ega ühest ringist teise jooksma. Samuti tuleks arvestada ka õpetajate ajakava ning seda, et nad ka kohale ei peaks kiirustama.

Projekti läbiviijad: Katiriin Linno

Tööplaan ja ajakava:
  • 19.01. - projekti teema valitud, projekti leht (eesmärk, valim, ajakava) vormistatud
  • 07.02. - küsitlus valmis
  • 09.03.- küsitluse jagamine
  • 29.03.- tulemuste analüüs ja vormistamine
  • - projekt valmis, ettepanekute esitamine

Vahendid: Google Forms, ajaveeb, sotsiaalmeedia, e-post

Valim: Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 5.-12. klasside õpilased ja töötajad


Küsitluse analüüs:
Sain kokku 22 vastust, 18 arvamust Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 5. ja 7.-9. klasside õpilastelt ning 4 õpetajalt. Nende vastustega saab teha usaldusväärseid järeldusi põhikooli õpilaste ja õpetajate arvamuste kohta. 

1. Positsioon koolis
Tulemust saab põhjendada sellega, et õpilastele sai küsitlust rohkem jagatud ning õpetajateni jõudis küsitlus hiljem. 

             

Õpetajad:

1. Mis koolis või koolides Sa õpetad?
Kõik õpetajad, kes küsitlusele vastasid, õpetavad ainult Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumis.

2. Kas sul on veel muid kohustusi väljaspool kooli, nt tööd või huvitegevusi? (kui jah, kirjuta ka millal tegevus toimub)
Pooltel vastanud õpetajatest ei toimu midagi peale kooli, kuid pooltel toimub. 

3. Kas Sa korraldad huviringi või huviringe? (kirjuta ka mis huviringiga on tegu) 
Vastanud õpetajatest pooled ei korralda mingeid huviringe, kuid üks neist korraldab matemaatika huviringi ning teine tantsutrenne.

4. Kas on kunagi tekkinud probleeme huviringi aegadega, nt ajad kattuvad teiste omadega või läheb kiireks?
Täpselt pooltel on tekkinud probleeme huviringi aegadega ning pooltel pole.













5. Kas oled rahul praeguste aegadega?
Enamus vastanutest on rahul praeguste aegadega, kuid on üks õpetaja, kes pole.











6. Kas ja mis võiks Sinu arust muutuda?
Selles küsimuses oli erinevaid arvamusi. Mõned arvasid, et kõik võiks samaks jääda, aga üks arvas, et õpilaste ringid võiks alata hiljem ning teine soovis, et piirangud kaoks.

Õpilased:

1. Klasside jaotus
Küsitlusele vastasid peaaegu kõikide klasside õpilased. Millegi pärast ei vastanud küsitlusele 6. klasside õpilased, kuid selle põhjust ma ei tea. Kõige rohkem vastasid küsitlusele 7. klassi õpilased. Arvan, et see on nii, sest nendeni jõudis küsitlus kõige paremini.












2. Mis koolis toimuvates huviringides käid või tahaksid käia?
Paljud käivad juba koolis toimuvates huviringides, kuid oli ka neid, kes ei käi ning ei tahaks ka minna. Need, kes osalevad huviringis, käivad bändis, matemaatika-, keemia- ja füüsikaringis, rahvatantsus, kooris, pärimusringis ning ka väitlusringis. Mõned vastanutest sooviksid ka osaleda ukulele- ning väitlusringis, kuid ei saa.

3. Kas Sul on veel muid kohustusi väljaspool kooli, nt tööd või huvitegevusi? (kui jah, kirjuta ka millal tegevus toimub)
Enamik vastanuist käib trennis peale kooli, kuid mõndadel hakkab trenn hiljem. Mõned käisid ka muusikakoolis, tööl või vms. Oli paljusi, kes käivad huviringis 2-3 korda nädalas, kuid oli ka õpilasi, kes käivad tihedamini. Enamasti käivad õpilased huviringides argipäeval, aga oli ka neid, kes osalevad nendes ka nädalavahetusel.

4.  Kas on kunagi tekkinud probleeme huviringi aegadega, nt ajad kattuvad teiste omadega või läheb kiireks?
Siin oli ka eriarvamusi. Paljud vastasid, et neil pole probleeme praeguste aegadega, aga paljud ütlesid, et on. Huviringide ajad tihi kattuvad tundide või üksteise aegadega, kuid oli ka probleem, et huviringide ning tundide vahele jääb liiga vähe aega ning mõned ei jõua süüa.

5. Kas oled rahul praeguste aegadega?
Pooled vastanuist on täiesti rahul praeguste aegadega, kuid umbes 40% kõikidest vastanuist tahaks, et need muutuksid. Oli ka õpilasi, kes olid erapoolikud ja kes sooviksid, et neil oleks rohkem aega ringide ja kooli vahel, kuid suudavad sellega toime tulla.

6. Kas ja mis võiks Sinu arust muutuda?
Oli paljusi, kes arvasid, et probleemile pole lahendust või seda pole üldse vaja lahendada, sest õpilased peaks ise aegadega arvestama. Samuti oli mitmeid, kes tahaksid, et trennid hakkaksid hiljem või tunnid lõppeksid varem. Oli ka paar õpilast, kelle kooli sisesed huviringid lõppevad nii hilja, et nad ei jõua järgmisesse trenni ja ka neid, kes sooviksid, et tunniplaani muudetaks.

7. Kas soovid veel midagi lisada?
Nii õpilastest kui ka õpetajatest ei soovinud enamus midagi lisada, kuid üks õpilane kirjutas, et teisipäeval ta koolitunnid kattuvad tema huviringiga.

Kokkuvõte:
Kokku vastasid küsitlusele 18 õpilast ja 4 õpetajat. Sellega saab teha häid järeldusi, kuid, et midagi suuremat ette võtta, oleks olnud vaja rohkem vastuseid. Paljudel vastanutest on probleem aegade kattumisega ning koolipäeva pikkusega. Toodi välja ka see, et huviringide ning koolitundide vahele jääb liiga vähe aega.

Ettepanekud:
1. Kahjuks ei saa koolipäeva pikkuste kohta palju teha, sest tunde ei saa lihtsalt ära jätta. Saaks aga vaadata üle tunniplaani, et see oleks mugavam ning mõned õpilased ja õpetajad ei peaks ühes kohast teise jooksma. 
2. Võiks uurida, kas oleks võimalik organiseerida koolisisesed ringid nii, et need ei kattuks.
3. Võib-olla uurida, kas saaks korraldada õpilaste mõned koolivälised ringid veidi hiljem.
4. Kui eelmisi ettepanekuid ei saa teha, peaksid õpilased ise arvestama aegadega ning siis mõned huviringid ära jätma või nendega leppima.







Kommentaarid

  1. Probleem ilmselt aktuaalne. Arvan et ringijuhid ja õppejuht ning tunniplaanikoostaja on parimat soovinud aga võimalik et sinu projektiga saab veelgi paremini aegu sättida. Vormista ajakava.

    VastaKustuta
  2. Minuarvates ei saa 22 vastuse põhjal lugeda projekti õnnestunuks. Mitu % moodustab vastanute arv valimist? Analüüs muidu hea.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Programmi idee

Nädalavahetus Tartus

Distantsõppe muljed